چاپ        ارسال به دوست

كاهش شكايات بیمه گزاران از شركت هاي بيمه

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، معاونت نظارت بيمه مركزي به منظور افزايش رضايت بيمه‌گذاران و تسريع و تسهيل در روند رسيدگي به شكايات مردمي، اقدام به راه اندازي سامانه يكپارچه رسيدگي به شكايات بيمه‌گذاران نمود تا بيمه‌شدگان، بيمه‌گذاران و همچنين زيانديدگان با مراجعه به وب سايت بيمه‌مركزي به آدرسwww.centinsur.ir بتوانند شكايت خود را با سهولت مطرح و پيگيري نمايند.
لبنابر اين گزارش، براي درج شكايت در سامانه مذكور، داشتن اطلاعاتي از قبيل كد ملي، تاريخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بيمه‌نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامي است و شاكي در مرحله نهايي ثبت شكايت با ثبت گزينه "ارجاع شكايت به بيمه‌مركزي" كد رهگيري دريافت و همزمان پيامكي حاوي دريافت شكايت شاكي بر روي تلفن همراه وي ارسال مي‌گردد و از آن پس وي با مراجعه به همين سامانه با درج كد رهگيري، شكايت خود را پيگيري و از نتيجه آن مطلع مي‌گردد. اين سامانه از مراجعه حضوي و سردرگمي مردم براي اعلام و پيگيري شكايات بيمه جلوگيري خواهد نمود.
لازم به ذكر است، اين سامانه از ابتداي خرداد ماه سال
1393 عملياتي شده است و گزارش شكايات شركت‌هاي بيمه به تفكيك شركت بيمه و رشته بيمه‌اي هر ماه بر روي وب سايت بيمه‌مركزي قرار گرفته و بيمه‌گذاران مي‌توانند از نحوه عملكرد شركت بيمه مطلع و نسبت به انتخاب شركت بيمه برتر اقدام نمايند.
 


٠٩:١٣ - 1395/11/02    /    شماره : ١٤٢٤    /    تعداد نمایش : ٢٦٨



خروج